5.5 Manevar zaustavljanja
5.5.1Broj
pokusa zaustavljanja
Pokusi se izvode posebno za stanje potpunog krcanja i za balastno stanje, s početnom punom brzinom naprijed i s prekretanjem na:
· konstantnu punu snagu natrag,
· konstantnih pola snage natrag,
· konstantnu malu snagu natrag,
· po inerciji (eng. coasting).
To je ukupno 8 pokusa.
Tako|er se za oba stanja krcanja izvodi pokus s početnih pola brzine naprijed i prekretanje na konstantnu punu snagu natrag (dva pokusa)
5.5.2
Opis pokusa zaustavljanja
Brod se dovodi u ustaljeni kurs i s
konstantnom brzinom prema zadanim početnim uvjetima. Poželjan je kurs s pramcem u vjetar. Započinje
snimanje podataka.
Pokus započinje
davanjem odgovarajućih stop naredbi. Snaga unatrag, po prije navedenim načinima
prekretanja, mora se postići što brže, koliko to dozvoljava stroj i ljudstvo.
Ukoliko je stroj daljinski ili automatski upravljan, pokus započinje
stavljanjem kontrole režima rada motora u prethodno navedene zahtjevane režime.
Kormilo se
koristi samo za minimalne pomake u cilju održanja kursa broda koliko je to
moguće duže. Pokus se odvija sve dok brod ne postigne brzinu 0.25 m/s unatrag.
Zustavljanje po inerciji se odvija sve dok brod ne postigne brzinu od 0.5 m/s
naprijed, snimanje podataka završava i pokus se prekida.
5.5.3
Prikaz rezultata pokusa zaustavljanja
Za svaki pokus
bilježi se slikovna putanja broda i kurs u diskretnim intervalima vremena.
Izra|uju se dijagrami koji prikazuju brzinu, osovinski RPM i udaljenost u
odnosu na vrijeme, te tablica rezultirajućih vrijednosti parametara.
5.5.4
Prikazi karakteristika zaustavljanja
Podaci svih pokusa se sumiraju u dijagrame i tablice prikazujući duljinu zaustavljanja i potrebno vrijeme kao funkciju postignute bzine i primjenjene snage unatrag.
Tablica koja prikazuje vrijeme i duljinu zaustavljanja, pri punoj snazi unatrag za različite postignute brzine i oba stanja krcanja, mora biti izložena na komandnom mostu.